Onderzoekadvies

Algemene voorwaarden
Disclaimer
Copyright

Een greep uit de projecten waaraan Marjolein van Nieuwkasteele CMR heeft gewerkt

Philips

(hoofdkantoor Benelux in Eindhoven)
Opdracht: evalueer vier gedrukte personeelstijdschriften bij een steekproef van alle Philips medewerkers in Benelux als onderdeel van het employer brandingprogramma. Resultaat: Besloten werd de oplagen van de tijdschriften zeer te beperken en diverse interne media samen te voegen. Het heeft enkele miljoenen Euro’s per jaar bespaard.
Reactie klant: een zeer leesbaar rapport, en veel inzichten, die gebruikt gaan worden om de medewerkerscommunicatiestrategie aan te passen.

Randstad International

(hoofdkantoor Diemen)
Opdracht: maak een Brand Equity-model.
Resultaat: een kostenreductie van 20% op bestaand Brand Equity-onderzoek gerealiseerd.
Reactie klant: ik beveel Marjolein zeer aan.

CleanLeaseFortex

(hoofdkantoor Eindhoven).
Opdracht: breng de visie van de klant t.a.v. textielreiniging in kaart en onderzoek hoe tevreden de klanten zijn met CLF.
Resultaat: De marketingstrategie van CLF is aangepast op grond van het onderzoeksresultaat.
Reactie klant: nog nooit heb ik zo’n diepgaande analyse van een marktonderzoekbureau gezien.

C1000

(hoofdkantoor Amersfoort).
Opdracht: een imagometing opzetten en het C1000-reclameonderzoek stroomlijnen.
Resultaat: De imagometing wordt twee maal per jaar herhaald. Reclameonderzoekadviezen zijn volledig opgevolgd en geïmplementeerd.
Reactie klant: veel helderheid gecreëerd. Goede samenwerking. Er is het afgelopen half jaar veel bereikt.

UWV

(hoofdkantoor Amsterdam).
Opdracht: Marjolein adviseerde bij het opzetten van klanttevredenheidsonderzoek, waarbij de UWV-medewerker persoonlijke feedback krijgt, die inzicht geeft voor zijn professionele ontwikkeling.
Resultaat: er is een face-to-face en een telefonische Klantbelevingsmeter ontwikkeld. Ook heb ik meegewerkt aan een Samenwerkingsmeter. Daarnaast was ik lid van de ketenbrede werkgroep Klantgerichtheid van UWV, WERKbedrijf en gemeente.
Reactie klant: deskundig en vrolijk, Marjolein blijft innemend maar doeltreffend mensen aanspreken op wat afgesproken is, Marjolein wekt vertrouwen, is betrokken en toont durf, is kritisch. Marjolein vindt het leuk iets uit te leggen.

Vogel's

(hoofdkantoor Eindhoven).
Opdracht: ontwikkel voor twee nieuwe muursteunconcepten een Value Proposition House op basis van diepte-interviews met potentiële klanten.
Resultaat: het onderzoek heeft de productstrategie herzien en de marketingstrategie vorm gegeven. Het eerste concept wordt binnenkort geïntroduceerd.

Projecten