Disclaimer
Copyright
Privacy

Marjolein van Nieuwkasteele

Grijs haar

Ik ben ruim 25 jaar werkzaam in internationaal marktonderzoek en heb ervaring met complexe positionerings- en merkenvraagstukken, productontwikkeling, en klantentevredenheid, inclusief Net Promotor Score. Maar ook met communicatieonderzoek en het inschatten van marktpotentieel voor nieuwe producten en diensten. Veel energie krijg ik van de verscheidenheid aan onderwerpen en werkomgevingen waarin ik opereer in bedrijfsleven en bij overheden. Deze variatie verrijkt mijn kennis en komt ten goede aan de kwaliteit van de advisering.

Mijn directe omgeving zegt dit over me. Ik ben een creatieve teamspeler, begrijp het speelveld van ondernemingen goed, en ben in staat me snel in te leven in de problematiek van uw branche en uw organisatie. Ik kan goed luisteren en word als bevlogen ervaren, constructief-kritisch en zorgvuldig. Ik vind het leuk als ik kennis over kan dragen en voel me thuis in een professionele werkomgeving. Graag laat ik me uitdagen.

Een groot deel van mijn loopbaan heb ik doorgebracht bij Philips International met thema’s als de productontwikkeling en marktintroductie van innovatieve producten, maar ook met de ondersteuning van de marketing- en salesorganisatie. Ik heb als senior director for Market Intelligence in een corporate marketingafdeling gewerkt aan de ontwikkeling van Sense and Simplicity en was daar hoofd Marktonderzoek. Ik ben tevens de founder van het HeartBeat-onderzoek (B2C brand equity studie op corporate- en categorieniveau; het onderzoek loopt al sinds 2002). Vanuit mijn eigen bedrijf werk ik met grote regelmaat voor Philips. 

In 2007 startte ik mijn eigen bedrijf in marketingadvies om in andere bedrijfstakken te kunnen werken en mij verder te ontwikkelen in de rol van onafhankelijk adviseur. Met diverse start-ups ben ik een intensieve samenwerking aangegaan. Ik ben lid van Data & Insights Networkvoorheen MOA, het Nederlandse Expertise Center voor marketing insights, onderzoek en analytics. 

Marjolein heeft, na enkele gastcolleges, 6 jaar lesmaterialen ontworpen en haar didactische vaardigheden aangescherpt door te onderwijzen in onderzoeksontwerp en uitvoering bij Fontys op de International Business School te Venlo.    



 


 

Marjolein