Een greep uit de projecten waaraan Marjolein van Nieuwkasteele CMR heeft gewerkt
Philips
    
    Opdracht: evalueer vier gedrukte personeelstijdschriften bij een steekproef van alle Philips medewerkers in Benelux
    als onderdeel van het employer brandingprogramma. Resultaat: Besloten werd de oplagen van de tijdschriften zeer te
    beperken en diverse interne media samen te voegen. Het heeft enkele miljoenen Euro’s per jaar bespaard. 
    Reactie klant: een zeer leesbaar rapport, en veel inzichten, die gebruikt gaan worden om de
    medewerkerscommunicatiestrategie aan te passen.
Randstad International
    Opdracht: maak een Brand Equity-model. 
    Resultaat: een kostenreductie van 20% op bestaand Brand Equity-onderzoek gerealiseerd. 
    Reactie klant: ik beveel Marjolein zeer aan.
CleanLeaseFortex
    Opdracht: breng de visie van de klant t.a.v. textielreiniging in kaart en onderzoek hoe tevreden de klanten zijn met
    CLF. 
    Resultaat: De marketingstrategie van CLF is aangepast op grond van het onderzoeksresultaat. 
    Reactie klant: nog nooit heb ik zo’n diepgaande analyse van een marktonderzoekbureau gezien.
C1000
    Opdracht: een imagometing opzetten en het C1000-reclameonderzoek stroomlijnen. 
    Resultaat: De imagometing wordt twee maal per jaar herhaald. Reclameonderzoekadviezen zijn volledig opgevolgd en
    geïmplementeerd. 
    Reactie klant: veel helderheid gecreëerd. Goede samenwerking. Er is het afgelopen half jaar veel
    bereikt.
UWV
    Opdracht: Marjolein adviseerde bij het opzetten van klanttevredenheidsonderzoek, waarbij de
    UWV-medewerker persoonlijke feedback krijgt, die inzicht geeft voor zijn professionele ontwikkeling. 
    Resultaat: er is een face-to-face en een telefonische Klantbelevingsmeter ontwikkeld. Ook heb ik meegewerkt aan een
    Samenwerkingsmeter. Daarnaast was ik lid van de ketenbrede werkgroep Klantgerichtheid van UWV, WERKbedrijf en
    gemeente. 
    Reactie klant: deskundig en vrolijk, Marjolein blijft innemend maar doeltreffend mensen aanspreken op wat
    afgesproken is, Marjolein wekt vertrouwen, is betrokken en toont durf, is kritisch. Marjolein vindt het leuk iets
    uit te leggen. 
Vogel's
    Opdracht: ontwikkel voor twee nieuwe muursteunconcepten een Value Proposition House op basis van diepte-interviews
    met potentiële klanten. 
    Resultaat: het onderzoek heeft de productstrategie herzien en de marketingstrategie vorm gegeven. Het eerste concept
    wordt binnenkort geïntroduceerd. 
