Bedrijven, maar ook verenigingen en overheidsinstanties vormen mijn klantenkring
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Een greep uit de projecten waaraan gewerkt is:
- C1000 (hoofdkantoor Amersfoort). Opdracht: een imagometing opzetten en het C1000-reclameonderzoek stroomlijnen. Resultaat: De imagometing wordt twee maal per jaar herhaald. Reclameonderzoekadviezen zijn volledig opgevolgd en geïmplementeerd. Reactie klant: veel helderheid gecreëerd. Goede samenwerking. Er is het afgelopen half jaar veel bereikt.
- Randstad International (hoofdkantoor Diemen). Opdracht: maak een Brand Equity-model. Resultaat: een kostenreductie van 20% op bestaand Brand Equity-onderzoek gerealiseerd. Reactie klant: ik beveel Marjolein zeer aan.
- UWV (hoofdkantoor Amsterdam). Opdracht: Marjolein adviseerde bij het opzetten van klanttevredenheidsonderzoek, waarbij de UWV-medewerker persoonlijke feedback krijgt, die inzicht geeft voor zijn professionele ontwikkeling. Resultaat: er is een face-to-face en een telefonische Klantbelevingsmeter ontwikkeld. Ook heb ik meegewerkt aan een Samenwerkingsmeter. Daarnaast was ik lid van de ketenbrede werkgroep Klantgerichtheid van UWV, WERKbedrijf en gemeente. Reactie klant: deskundig en vrolijk, Marjolein blijft innemend maar doeltreffend mensen aanspreken op wat afgesproken is, Marjolein wekt vertrouwen, is betrokken en toont durf, is kritisch. Marjolein vindt het leuk iets uit te leggen.
- CleanLeaseFortex (hoofdkantoor Eindhoven). Opdracht: breng de visie van de klant t.a.v. textielreiniging in kaart en onderzoek hoe tevreden de klanten zijn met CLF. Resultaat: De marketingstrategie van CLF is aangepast op grond van het onderzoeksresultaat. Reactie klant: nog nooit heb ik zo’n diepgaande analyse van een marktonderzoekbureau gezien.
- Vogel's (hoofdkantoor Eindhoven). Opdracht: ontwikkel voor twee nieuwe muursteunconcepten een Value Proposition House op basis van diepte-interviews met potentiële klanten. Resultaat: het onderzoek heeft de productstrategie herzien en de marketingstrategie vorm gegeven. Het eerste concept wordt binnenkort geïntroduceerd.
- Workshops over klantgerichtheid. Opdracht: geef deelnemers inzicht in gebruik van onderzoek door de opdrachtgever. Resultaat: veel discussie, grote oogst van ideeën voor verbetering. Reactie klant: veel geleerd, met de neus op de feiten gedrukt, gaat leven in de organisatie, we praatten er lang over na, veel heldere voorbeelden.